onsdag 24 augusti 2011

Novis


Idag var det Novis och jag!

Nova har inte varit som hon brukar vara mot mig (trist)... Men idag var hon som vanligt!!! Jag var själv hos hästarna idag, hade ingen tid att passa, då Lilly var hos en kompis och karln min hade sitt trav, dessutom slutade jag tidigare på jobbet. Alla mina "kärlekar" hade det alltså bra!
Vilket gjorde att jag var lugn och harmonisk när jag kom till hagen, fyllde lite vatten och fixade lite, för att sedan gå ner mot hästarna. Nova har inte kommit självmant en enda gång till mig när jag ropar efter vi kom hem från Mallorca, så jag brydde mig inte ens om att ropa på henne... Då minsann kom hon i full trav fram till mig, Kimberly fick inte gå i närheten av mig...
Jag blev så glad, sedan hade vi en underbar borstning och ridtur. Ridturen tog vi runt elljusspåret sedan red vi lösgörande arbete på ängen. Nova hade lite svårt att koncentrera sig, hon ville hellre sticka iväg i galopp, men det var helt ok. Hon känns otroligt smidig med tanke på hur hon är riden i sommar. Det är värre med mig, jag kommer att dööö av trötthet på mitt första träningspass för Gunilla, fattar inte hur det ska gå. Jag kommer att skämmas ihjäl...

NOVA ÄR BARA BÄST!!!

5 kommentarer :

Urra sa...

Vilken tur att du fick tillbaka din gamla Nova igen.

Ingela sa...

Ja, Tidiga mysmornar med soluppgång innan de tar slut nu på hösten, bara måste passa på, iaf när det är fint som idag, det kommer fler regniga dagar förmodligen ;o)

men sen kan man ju ta sig en skön morgonlur igen innan dagen börjar =D fina kvällar nu också, men kallt så fort solen går ner. Då är det bra att hålla igång i galopp! ;o)

Anonym sa...

Typisk sto, tycker att han blir övergiven för att ni varit borta en vecka.

Karln där hemma sa...

Vilka snyggingar! Du ser lite "fuxig" ut du också... :-)

Anna Hovskägg sa...

Härlig bild! Kul att jag hittade hit till din blogg! Familjeliv & hästar är de störta ingredienserna i mitt liv med..