torsdag 18 augusti 2011

Hemma igen


Novis

Ja, då var vi hemma igen, vi kom hem i tisdagskväll, men det har varit så mycket att jag inte hunnit med att blogga. Det blir nog lite mindre bloggande framöver eftersom jag har börjat jobba heltid, tiden räcker liksom inte till...
Vi har haft det superskönt på Mallorca, runt 35° varmt på dagarna, med underbara kvällar med en temperatur runt 27°. Mycket badande och god dryck har det varit!!!

Idag var första dagen jag var upp till Nova, hon verkade inte speciellt glad över att se mig. Började med att testa mig när jag skulle gå, hon vägrade att gå framåt och började backa, det blev lite problematiskt eftersom jag hade med mig Love som handhäst. Efter lite tragglande fick jag henne till slut att gå. Tilda och jag red hästarna till stallet för våra hästar ska skos imorgon.
Lilly och Linn kom och mötte oss så Linn red Love sista biten. Väl i stallet tog Lilly och Linn hand om Love, medan jag red vidare till paddocken.
Där red jag ett kortare dressyrpass för syrra, det gick såå bra. Nova var hur smidig och mjuk som helst, helt underbar. Ganska otroligt eftersom vi bara ridir runt i skogen hela sommaren. Men ibland kan det vara bra med ett träningsbrejk!!!
Syrran körde fyrhjulingen hem och Nova brydde sig inte alls om den. Jag red bredvid, bakom och framför och hon bara gick där jag bad henne gå. Hon tittade knappt mot den ens. Sedan mötte jag en cyklist med hund då höll hon på att dööö av rädsla. Toktanten där...

Lilly, Linn och Lukas har hittat kattungar uppe på höskullen i stallet som dom tar hand om. Jag tror Lilly har varit där hela dagarna medan jag jobbar, mysigt för dom.

Acke behövde tyvärr en till behandling, efter att ha varit på återbesök hos veterinären idag. Han var mycket bättre, men inte helt bra. Mitt förnuft säger än en gång nej eftersom han inte är helt kry... Men han är verkligen den perfekta hästen till våra barn. Syrran berättade att han var helt cool inne på kliniken, han är ju så fin...

3 kommentarer :

Kerstin sa...

Välkommen hem! Fy så svårt beslut ang Acke. Men får ni ett riktigt bra pris så kanske det kan vara något. Det är ju verkligen köparens marknad idag, tänk på det.

Kerstin sa...

Glömde ju skriva att det var en väldigt fin bild på er fina Nova!!

Kerstin sa...

Maila mig ska du få ett tel nr!! :)