tisdag 23 augusti 2011

Ridning


Linn och Love

Idag har jag tagit en ridtur i skogen med min systerdotter, det gick hur bra som helst. Vi sjöng och skojade på ute i skogen, himla skojsigt! Syrran, mamma och pappa mötte upp oss efter en stund och följde med Linn och Love tillbaka till hagen och jag fortsatte ridturen med Novis...

Igår när syrran skulle rida hade Nova tappat en sko så Sten-Allan kom till hagen idag och satt på en ny. Nova stod som ett ljus i hagen medan han satt på den, skönt med snälla hästar.
Nova blev pigg och glad när vi red vidare själv eftersom hon fick galoppera, vilket hon älskar att göra nu förtiden...


Lilly är mestadels uppe i stallet med dom ganska nyfödda kattungarna, hon har varit hos dom varje dag sedan vi kom hem från utlandet...

Annars rullar livet på, jobb, matlagning, ridning, tvättning och plocka på här hemma. Så nu är det vardag igen...

Annars är tankarna mycket hos fina Acke. Har vi gjort rätt eller inte!!! Syrran tycker det är jobbigt, jag tror att det var hon som blev mest förtjust i honom. Linn började oxå prata om honom idag när jag red med henne. Hon visade bla vart hon hade galopperat med honom...

2 kommentarer :

Urra sa...

Linn hade nog en mysig tur i skogen och Love skötte sig exemplariskt.

Ja, jag har svårt att släppa tankarna på Acke. När jag kollar hästannonser så jämför jag alla med honom. Fast det är väl för mycket pengar för en halt häst. Skulle han varit billigare och bli frisk för att sedan gå igenom en veterinärbesiktning så skulle jag nog inte tveka. Då skulle jag gå emot mina principer.

MoM sa...

Är det kanske dags för flera djur? Vad sägs om en liten kattunge till dottern?
Förstår att ni har lite ågren när det gäller Acke. Eftersom han inte var fullt frisk har ni tagit rätt beslut. Betala så pass mycket pengar och sedan kanske han blir halt gång på gång. Att han var en trevlig häst är det inga tvivel om.