tisdag 12 juli 2011

En ny ledare...


...i hagen, det är Acke det! Han behöver bara sura lite så flyttar även Nova på sig, tror det är bra för Nova att slippa vara ledaren.

Syrran kom henm ifrån stugan ikväll, så vi passade på att ta en liten ridtur tillsammans, för imorgon åker jag med familjen till Östersund.
Jag valde att rida Acke eftersom att Nova kan hoppa åt sidan för "farliga" saker, vilket inte vore så lyckat för min rygg. Det gick ganska bra att rida, det svåraste var att hoppa av hästen. Jag fick helt enkelt kliva av på fel sida, med lite hjälp av syrran.
Nu har jag stretchat lite och tagit ett varmt bad, skönt... Nu blir det inga hästar på flera dagar, hur ska det gå???

1 kommentar :

Urra sa...

Det var härligt att rida igen tyckte jag. Eftersom jag har ridit Acke på slutet men igår red Nova så kändes hon så stor. Det är inte ofta som hon har känts stor. Sen var det skönt att sitta i en sadel som passade min runda bakdel. Ackes är ju lite för liten för mig.