onsdag 4 augusti 2010

Olydiga Nova


Mellens öron, syrran på Nova och Lilly på Love som vanligt...

Nova var bra tokig igår, det började med att jag inte fick tag i henne i hagen. Efter att vi ridit uppför alla backar mor Södra och var påväg hemmåt, står hon och kliar sig på frambenet. Helt plötsligt hör Lilly och jag hur syrran skriker på Nova, då är hon påväg att lägga sig och rulla. Som tur var reagerade syrran snabbt och fick upp henne. Vilken galen panna, Nova alltså! Tillbaka i hagen ska ta på dom fästingmedel, då är hon skitfjantig och ska inte stå stilla. Hm, väldigt olydig häst!!!


Idag har syrran varit ute med Maja (Linns kompis), som fick rida Nova och Linn på Love. Vilka snälla hästar vi har ändå ;-)

Själv har jag beslutsångest, ska jag ta med Lilly och hennes kompis Nora till stugan, eller vara hemma. Tror att jag vill vara hemma egentligen, eller. Äh, jag vet inte!!!

3 kommentarer :

MoM sa...

Sådan häst, sådana mattar, ha,ha. Det passar väl bra? Hon måste ha blivit rejält klisugen eftersom hon tänkte lägga sig. Uppfattade tydligen inte att hon hade ryttare på ryggen, tokfia.
Kul att se att även de allra minsta kan rida (åka) hästarna.

Marianne J sa...

Det där påminner mig om min systers welsh som hade som specialitet att lägga sig ned och rulla med ryttare på ryggen - i brännässlor. Eller hastigt ta en tur in under en gran med låga grenar för att dra av sig sin ryttare.

Urra sa...

Hon hann ju faktiskt tom lägga sig, det hon inte hann var att rulla runt.

Barnen bytte häst efter halva vägen, Linn var inte nöjd att "bara" få rida Love.