tisdag 17 augusti 2010

Äntligen!!!


Love ser ut som en rånare med flughuva och munkorg, tro vad han ska råna???
Han har fått börja vara utan munkorg nån timme varje dag...

Idag har jag äntligen ridit, jag tror det var drygt två veckor sedan jag red ( iallafall sedan jag red Nova). Så lång tid tror jag inte att jag har haft riduppehåll sedan vi skaffade häst. Det var så underbart härligt att vara med hästarna!

Lilly och jag for upp sedan jag slutat jobbet. Vi borstade och gav oss iväg på en ridtur, hästarna var underbart snälla. Jag jobbade Nova lite ute i skogen, tror hon tyckte det var kul. Fick tom till ett par bra ryggningar. Hon kan ju inte så mycket våran Novis, men det hinns nog med det oxå, vi har ju hela livet på oss!!!

Lilly har visst blivit lite intresserad av vad man kan göra med hästarna och hur, sedan hon ridit med Anja. Så hon provade på lite flytta undan Love för skänkeln, ryggning och framdelsvändnig, det gick riktigt bra, kul!

Tillbaka i hagen fick hästarna lite hö, medan vi pysslade om dom. Vi svampade, smörjde in dom, ryktade oxå kliade vi och gosade med dom. Härligt! Jag for och hämtade mat till Nova och under tiden fortsatte Lilly att pyssla med sötnosarna.
Synd att vi oxå måste ha mat i magen, annars hade vi nog kunnat vara där hela kvällen, Hästarna verkade oxå njuta av vårt sällskap.
Fler sådana dagar, tack!

Vi pratade oxå lite om vad hon kan göra med Love när hon blir för lång för honom. Hon bara älskar denna lilla ponny och vill absolut inte göra sig av med honom. Vi får väl se till vintern när det blir kallt, mörkt, skola och en rejält piggare häst...

Det är bara våra hästar i hagen nu, Mellen har åkt till Tildas kompisars hästar i några dagar, det blir nog roligt för dom.

2 kommentarer :

Urra sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det, inte så dumt med ett upphåll ett tag för då ser man verkligen vad man saknar dom.

Vinnarskalle sa...

Ni verkar ha haft det riktigt mysigt!
Bra skrivet dessutom... ;-)