tisdag 24 augusti 2010

Hästarna till stallet


Tidigt imorse, innan jag åkte till jobbet var jag och tog på hästarna täckena och gav dom hö. Skönt för dom eftersom det har blåst och småregnat nästan hela dagen.

När syrran och jag skulle upp och rida ikväll, öppnade sig himlen och regnet öste/öser ner...
Vi beslutade då att ta hästarna till stallet. Mellen såg ut att frysa trots att han hade täcket på sig, han var ganska orolig, våra hästar var lugna. Syrran gick med Love och Nova och jag gick med Mellen. Dom skötte sig exemplariskt, trots att regnet vräkte ner och det blåste som tusan.
Det var nöjda hästar som kom tillbaka till stallet. Love rullade nog minst fem gånger och Nova tre gånger i sina nyspånade boxar.


Nova väntar på att få lite mat...


Love kikar fram, han vill oxå ha nåt gott... Mellen förser sig själv med lite hö!

5 kommentarer :

Anonym sa...

Nu får dom det varmt och mysigt!

Ingela sa...

Lämpligt att gå in i går och vara hemma idag. Bra innedag... Men imorrn blire bättre =)

Urra sa...

Regnet inte bara öste ner, det regnade ju från sidan eftersom det blåste så. Jag är superglad att vi tog hem dom för det hemska vädret fortsatte och även idag, onsdag, har det varit regnigt.

tilda sa...

är inte det där fel box för mellen?

Maria sa...

Hm, jo Tilda det var ett gammalt kort. Han står mittemot Nova nu!!!

Det känns helt rätt att ha hästarna i stallet nu när det regnat så mycket!