torsdag 12 augusti 2010

Hästarna på bete igen

Syrran, Tilda och Lilly red tillbaka hästarna till betet idag igen. Det hade gått bra, alla hästarna skötte sig.

Jag är imponerad av Lilly som red Love, trots den rejäla avramlingen hon gjorde i tisdags. Jag tror hon börjar bli en riktig ryttarinna!!! Vem kan tro att hon för ett och ett halvt år sedan inte ens tordes gå in i ett stall pga rädsla för hästar... Inte jag i alla fall!!!

Mycket beror nog på kärleken till Love...

Syrran har kommit på varför betet inte räcker lika bra i år som i fjol. I fjol var Nova skadad så dom fick börja och gå på bete en hel månad senare. Det finns förklaringar till allt...

Nån som vet en trevlig och framåt D-ponny eller stor häst under 160 cm, gärna valack som är till salu??? I så fall är vi/syrran intresserad!

3 kommentarer :

Anonym sa...

Kärleken till sin häst är nog en stor del av förklaringen. Jag har ju en till här hemma. Nora som bröt handen i början av sommaren är i full gång med tävlingsplanerandet igen "för Trixi tycket det är så roligt och då tycker jag det med".
Rart.

MoM sa...

Kul med en till RIKTIG ryttarinna i familjen. Jag tror Lilly förstod att Love vart rädd och inte på nå´t sätt ville dumma sig mot henne. Vi är dock väldigt imponerade över att hon kommit över sin hästskräck. Allt går att bota med kärlek.

Ingela sa...

hihi, ja, Jasmine gav en fin föreställning. Ska lägga in lite såna bilder och kommentarer på min kommande hemsida också =) jobbar på den nu ;o) Så kul!