torsdag 19 augusti 2010

Helt ensam hemma...

Ja, det är sant, det brukar nästan aldrig hända. Det är alldeles tyst, jag sitter i uterummet och avnjuter middag, bestående av skinkpaj, en stor sallad och ett litet glas "rött", mmm! Resten av familjen har åkt på utflykt till Hudik på Dollarstore (boring)!

Har såklart dessutom hunnit med massor. Började med att öppna på jobbet, vi har fått sex nya små ett/två åringar. Det går än så länge bra, vilket är skönt.
Hem, stack upp till hästarna. Dom blir så glada när man kommer, gnäggar och kommer springande.
Love fick lite hö, medan Nova och jag stack iväg på en fartfylld ridtur. Måste ha ridit i ganska högt tempo, för två varv runt spåret tog ungefär fyrtio minuter. Det höll på att sluta illa aldeles i början på ridturen. Vi kom i full galopp, Nova tvärnitade så jag ramlade fram på halsen, men jag höll mig kvar. Det var ett träd som hade rasat. Livsfarligt!

Lukas, var det samma träd som du ramlade av vid igår när du red Love???

Hur som helst så gick det bra för mig även denna gång, undra just vad som skulle hända med en tant på dryga fyrtio om man for i backen... Jag vill inte veta!
Nova var helt underbar (som vanligt), super, super pigg och efter ett tag riktigt mjuk och härlig. Vi red oxå en kvarts lösgörande arbete på ängen. En stor åtta i trav och sedan i galopp. För varje gång vi kom till ett nytt varv saktade vi av till skritt ett par steg, sedan en ny galopp igen. Kändes som en bra övning.
Jag vet inte om jag har rätt eller fel, men det känns som det håller på att hända något med Nova, något positivt. Kul, kul!!!

Love stod och väntade på oss när vi kom tillbaka. Linn är ute och rider honom nu.

Sedan hängde jag med syrran och hennes ungar på Hööks. Lukas har fått en egen säkerhetsväst, han har delat med Lilly förut, men nu ska dom börja rida lektion på Färsta och behöver varsin. Han fick oxå en ny ridhjälm, som var superskön.

Väl hemma så tog jag itu med lite tvätt, sedan har jag målat all ändträ runt hela huset, så nu är det oxå fixat. Jippi!
Och nu sitter jag bara här, njuter och låter tankarna flöda fritt...

Syrran har förresten börjat titta runt efter en egen häst, Nova är ju inte helt rätt för henne. Så är det någon som har en D-ponny eller en liten stor häst som är pigg, alert och gillar hoppning så är syrran intresserad... Hon har idag fått veta att vi har en till stallplats i Klisstallet. Så nu är det bara hästen som fattas!

2 kommentarer :

MoM sa...

Vilken dag du haft. Puh, det verkar ha hänt en massa grejer en och samma dag.Blir svettig bara över att läsa allt du hunnit med.
Stallplats fixad åt syrran, då är det bara häst som saknas och naturligtvis nya äventyr.

Maria sa...

Nä, det har inte varit en "puhdag", utan en "bradag"!
Stallplats har syrran fixat själv. Hästen är det ingen brådska med tror jag, och vad gäller äventyr så lär det bli fler...