söndag 25 juli 2010

Usch vilket väder

Det spöregnar, blåser och är bara ca 11° ute. Syrran och jag skulle upp och rida, men möttes av detta:


Tre hästar som frös och var genomblöta


Vi for upp till stallet för att hämta hö och täcken. Nu har dom fleece och regntäcken på sig oxå har dom fått en massa hö att mumsa på. Så nu borde dom bli varma, eller??? Skulle vi ha tagit dom till stallet??? Mellen hade inga täcken, så Nova var snäll och lånade ut två stycken till honom!

Det blev ingen ridning, kan jag meddela. Det kan inte vara så bra att rida på stelfrusna hästar. En massa mat och värme borde bli bra...
Jag tycker det är jättesvårt att veta vad som är bäst i sånna här lägen. Ska man ta dom till stallet, eller klarar dom sig?

Jag tänker ganska mycket på Novis nu:
Mår hon verkligen så bra av att gå ute dygnet runt på sommaren. Jag tycker att hon verkar bli så slut. Men samtidigt så är det väl skönt för dom, vissa hästar är ju faktiskt ute dygnet runt. Och våra hästar har stora träd och många buskar att ta skydd av när det behövs.
Ja, som ni ser är det många tankar!

2 kommentarer :

Urra sa...

Just nu öser regnet verkligen ner, det kanske är dax att åka dit och ge dom mer mat snart. Stackarna. Vi gjorde iaf helt rätt som inte red.

MoM sa...

Detta är riktigt hundväder, inget hästväder iaf. De blir förmodligen varma nu av täckena.