måndag 26 juli 2010

Ridtur med dottern & syrran


Syrran på Nova, Lilly på Love och jag red "Melvin" (jag har döpt om "Mellen")...

Det var härligt att rida idag. Svalt, skönt och lätt duggregn. Vi tog en tur mot Östtjärn, hästarna var glada och pigga. "Melvin" fick t.o.m gå över en bro, det gick bra med tanke på vad han var med om för bara ett par dagar sedan. Visst var han lite rädd och mer eller mindre sprang/hoppade över, men han gjorde det i alla fall. Han fick massor av morötter efter att ha gått över bron, duktig häst!

Nova såg mycket piggare ut än vad hon gjort på länge. Och Love testade Lilly, med att inte vilja gå först. Ha, ha Lilly vann!!!

Imorgon ska vi oxå rida, får se om Lilly följer med.

2 kommentarer :

Urra sa...

Det är härligt att Lilly blivit så duktig så att hon kan "vinna" över Love i dessa situationer. Det behöver han.

Det var jätteskönt att rida igår förutom att jag fick så ont i baken. Känns dock bättre idag.

Marianne J sa...

Hej! Kul att du hittat tillbaka till hästlivet efter ett längre uppehåll! Även jag är på väg tillbaka till hästlivet.

Jag lägger till din blogg i min lista!