onsdag 21 juli 2010

Morgonsysselsättning

Medan resten av familjen sussar gott på kudden, smyger jag upp och börjar klippa den otroligt höga och breda häcken (alltså, inte min kroppsdel!)
Den är/var som högst tre meter, ett ganska bra träningspass att klippa den. Har nu tagit halva och gör ett frukostbreak, magen kurrar...


Till vänster oklippt och till höger klippt.

Vet inte vad det är med mig just nu, är inte ett dugg "Novasugen", vill bara vara hemma och greja... Men har man häst så är det bara att masa sig iväg (har fortfarande dåligt samvete att hon vilat i två dagar i rad).

Idag har halva min semester gått, det har gått så himla fort. Bara två och en halv vecka kvar...
Detta vill jag göra innan jobbet börjar igen:
Först och främst ska häcken klippas färdig oxå ska alla kvistar iväg till "storkomposten".
Jag skulle vilja lägga stenplattor framför altandäcket (någon i Sundsvall som har ett gäng att sälja?)
Alla fönster ska putsas
Garageporten målas
Boden grundas invändigt
Slå gräs under tråden och byta hage till hästarna igen
Förbereda vinterhage till Nova (vi ska få fixa till en i stallet med riktig "vintertråd", så att Novis blir kvar inne i hagen i vinter)
Skulle oxå vilja bjuda hem lite folk, nu när vi fått så fint
Jag vill dessutom upp till stugan för avkoppling, minst en gång till i sommar

3 kommentarer :

Ulrika sa...

Så snyggt grind och stiligt med häck till.

Nova lider nog inte alltför mycket av att inte bli riden på ett tag. Särskilt inte om hon är på bete. Tvärtom kan hon ha nytta av att låta erfarenheter sjunka in. Så jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete, utan prioritera att ställa i ordning ditt hem, så att du trivs i vinter. För då kan du lättare åka till Nova på trista novembertisdagar, om ditt hem ger dig kraft.

Tror jag.

Vinnarskalle sa...

Om man kunde få betyg för hur mycket man jobbar under sin semester så skulle du få MVG. Däremot blir betyget i ämnet "Slappa & Göra Ingenting" tyvärr IG.
Du är nog den enda jag vet som skulle kunna bli utbränd under semestern...
Häcken ser dock väldigt fin ut (som vanligt) ;-)

Anita sa...

Heja på Maria - listan på att-göra-saker är rolig att göra. Sedan räcker liksom inte tiden till. Det är OK - gillar din Jörgen och stuga... där har du också pärlor...