torsdag 29 juli 2010

Duktiga Nova



Passade på att rida dressyr för syrran idag, nu när vi har nära till stallet. Det började jättedåligt med att Nova gapade och stretade emot. Men efter att hon blivit varm, släppte allt och hon gick riktigt bra. Det var skitroligt och jag var så nöjd.

På kvällen var syrran och jag på Färsta för att titta när Malin tränade dressyr på Tobias, så fina och duktiga. Helt plötsligt kände man sig inte så duktig!!! Men jag är nöjd med dagens ridpass ändå...

Karin och Tilda har åkt till stugan, så vi ska ta hand om Melvin till på söndag.
Vi tog ju hästarna till stallet för att det skulle bli sånt oväder, men ännu så länge har dom ju kunnat vara kvar i hagen. Men dom mår säkert bra av att få sova i några nätter, betet finns ju kvar. Känns liksom lite onödigt bara...

2 kommentarer :

urra sa...

Jag släppte inte ut dom i morse. Precis när jag skulle ta ut Nova och Love så kom regnet. Det blev hö inne istället. Men så fort jag kom hem så slutade det regna. Jag funderade på att åka upp när jag skulle till stallet, men hade vita kläder på mig. Det är jag glad för nu för nu kommer regnet igen.

Urra sa...

Vill ni se några filmer från dagens träning så kan ni söka på Urra72 på youtube.