lördag 12 juni 2010

Regnet är här

Och det med besked, det regnar, blåser och är bara tio grader, uscha!


Hästarna kom springande när jag skulle ta in dem med Love i täten.

Jag hade tänkt låta Love vara ute medan jag red Nova, men han skakade, så han fick komma in och ta på sig täcket.

Nova gillar inte detta väder, hon gick mer på tvären än rakt fram när jag red. Vi tog en tur upp mot Kliss, det rann vatten av oss när vi kom tillbaka. Nu står hon med täcke och mumsar hö, själv sitter jag och smuttar på en varm kopp te. Helt ok!

3 kommentarer :

MoM sa...

Bra att ni tog hem de fyrbenta. Stackars Love som är så frusen, han får väl snart vinterpäls
Det är inte bara Nova som inte gillar dett avädret. Jag har också lust att sätta mig på tvären, så det så.

Urra sa...

Duktiga du, sliten som du är oxå. Tur att vi tog hem dom så dom kunde få gå in tidigt och ha det skönt.

L sa...

Ja det var verkligen inge skönt väder. stackars love men han såg ut att ha det ganska bra närvi åkte upp och gav dom hö