tisdag 8 juni 2010

Joggingtur

Det var tänkt att Lilly och jag skulle rida idag, men hon ballade ur för hon frös efter att ha varit på friluftsdag.


Hur som haver, Nova och jag hade en underbar joggingtur mot Östtjärn. Jag ville aldrig vända, för jag njöt så av omgivningen. Träffade inte en enda mänsklig varelse, det var alldeles tyst, förutom fågelkvitter och Novas frustningar och hennes andfåddhet...
Hon blir jätte, jätte andfådd, känns lite mysko. För hon är glad, pigg och vill gärna springa, men blir så andfådd att man känner hur hon flåsar.


När vi bara skrittade hoppade jag av och promenerade, så att jag oxå skulle få lite motion. Hon fick trava och galoppera mycket, var inte ett dugg fjantig idag, härligt.
Jag är inte sugen att rida nå dressyr, det är så härliga ridvägar runt betet. Vi får nog ta lite dressyr-semester, det kan väl inte skada, kanske skönt med en paus och få smälta allt nytt vi lärt oss!!!

Fjärde dagen på altan-bygget:

Utsidan, stort och härligt fönster. Insidan, missnöjd med fönstren mot lekparken, vi vill inte ha spröjs, men det blir nog bra.

4 kommentarer :

Ingela sa...

Eftersom dina går ute nu dygnet runt får man kanske tänka att de går mer nu och mindre vila under hela dygnet sammantaget än de gör när de sover inne under natten. Det blir inte riktigt samma vila för dem ;o) Vet iallafall för egen del hur jag pustar på en joggingtur efter att ha sovit lite en natt, jämfört med när jag är fullt utsövd.
De som tex har travhästar som går ute dygnet runt ibland under sommaren, tar ofta in dem dagarna innan om de ska starta. Så de får sova inne på nätterna ordentligt. Vet inte om det är nån som gör så nuförtiden, dvs lämnar dem ute dygnet runt, men det finns nog en del iallafall? Förr kunde de göra så ;o)

Väldigt lugna blir ofta de som får gå ute dygnet runt iallafall. Det tar lite på krafterna =) Vilket de nog bara mår bra av ;o)

Maria sa...

Tack Ingela! Hoppades att du skulle skriva en kommentar om detta! Har själv tänkt att det kanske beror på att hon går ute och har lite mindre ork...

malin sa...

Det blir ju jättemysigt!Vad fort det går....

Ingela sa...

=)