onsdag 2 juni 2010

Lilly & Jag

Idag tog Lilly och jag en skrittur på fyrtiofem minuter med hästarna. Det var härligt, helt perfekt väder och hästarna skötte sig exemplariskt. (Fler bilder från dagen finns på Lillys blogg).
Det går bra att fixa iordning dom i hagen, vi sätter på dom tränsen, sedan är det bara att borsta och sadla. Det största problemet är att Nova lunkar iväg så fort hon ser tränset, så även idag fick Lilly gå och hämta henne till mig...

Imorgon ska jag rida med Lillys klasskompis, Tove, hon ska låna Love.

Ikväll tog syrran och jag en promenad, vi hamnade i hagen med hästarna. Dom fick lite äpplen och hö.
Nova kom lunkande på en gång när hon såg oss, och Love kom i full galopp han oxå, dom är ju bara för härliga. Love ville bli matad med hö och Nova vet inte hur hon ska bete sig så för att hon ska bli kliad. Önskar att man kunde ha hästarna på gården. Vi borde kanske bygga ett stall istället för en altan. Tror inte grannarna skulle säga nåt, de är så trevliga!!!

3 kommentarer :

MoM sa...

Att de kommer lunkande på direkten, kanske kan bero på att de blir bortskämda. Grattis till att kunna ha dem på Glimmer. Drömma har man rätt att göra.

Urra sa...

Ni ser ut att ha haft det härligt.

Ewa sa...

Ser skönt ut!