lördag 5 juni 2010

Lördag



Vaknade ganska tidigt, trots att jag varit ut med jobbet, skönt. Fikade lite åkte sedan iväg för att hjälpa syrran med lite dressyr. Nova biter ihop och stretar ifrån när det gått för många dagar utan dressyr. Så var hon idag, men eftersom syrran höll sig lugn och bara satt emot med olika mjukgörande övningar så släppte Nova efter och det såg riktigt bra ut. Linn och Lukas turades om att rida Love, Lukas galopperade t.om idag. Bra gjort Lukas!


Mor & dotter Bengtsson med hästarna, vilket härligt liv...

JC och jag har målat huset på sånna ställen som inte syns, skittråkigt! Oxå har JC skurat dom sista ställena på huset, så nu är i alla fall det klart!

Karin och Tilda har varit och provridit en sex årig vallack idag. Jag hoppas att dom tar den på foder, jag saknar dom. Plus att då kan syrran och jag rida tillsammans, det saknar jag. Håll tummarna nu att dom tar den hästen!

Nu kommer karln min med kaffe och Baileys, mums...

2 kommentarer :

Urra sa...

VAd ni jobbar och sliter. Jag är riktigt nöjd med ritten idag, med mig själv oxå, att jag kunde ta det lugnt.

Jag hoppas verkligen att det blir en häst för dom snart.

TIlda sa...

Hej! NU sitter jag på hotellrummet i åre. Jag har snackat med mamma och både hon och pappa går med på att ta Mellen. Emma tror verkligen att barbro också vill. Så det ser ljust ut!:) (y)

Så i så fall har vi en häst att jobba med ;)