tisdag 28 juli 2009

Kraniosakral behandling



Idag har både Nova och Love fått hovarna fixade av Sten-Allan Göransson. Dessutom fick dom en Kraniosakral behandling av Maja Göransson. Jag har ju som sagt lite svårt att "få till orden rätt" när jag ska beskriva nåt, men så här beskrivs det på internet: "en metod att mycket mjukt behandla skallens ben i förhållande till ryggraden och bäckenet och korrigera små felställningar som i sin tur påverkar hela kroppen".



Det var första gången jag var i kontakt med en sån behandling. Det var "helspejsigt", hon höll med händerna lite löst på speciella ställen (som jag upplevde det). Jag både såg och hörde på hästarna att de svarade på behandlingen. Det brummade i deras kroppar, de slickade och gäspade. Nova fick två rejäla ryckningar som gick som en våg genom hela kroppen! (se bilderna nedan!)



Jag fick också känna på hur det kändes... Maja la händerna på mitt huvud och undrade direkt om jag ofta hade huvudvärk, problem med nacke o rygg. Det stämmer precis! (wow nästan läskigt!) Ska nog beställa en tid till mig själv också. Men, ni vet hur det är, djuren kommer först... Har därför redan bokat in en ny tid till hästarna om tre veckor. Vad säger du Urra, tisdag eller torsdag?

3 kommentarer :

M o M sa...

Vad häftigt att man ge hästarna så´n behandling. Kan det vara bra för dig, Maria med den behandlingen, då kanske du börjar hoppa högt!!!!!!!

Urra sa...

Önskar jag hade kunnat vara med och sett. Nästa gång ska jag vara med (om vi är friska vill säga). Jag har börjat tro på att det verkligen inte är någon idé att planera. Jag hoppas verkligen att du beställer en tid för en egen behandling.

Ingela sa...

Det är verkligen underbart när hästarna reser sig sådär, rygg och kroppsresningar, eller sträcker sig på alla möjliga vis. Det är som att de "naprapatar sig själva" är min känsla. Så slipper man rycka eller dra i dem med manipulation =D

Väldigt bra bilder. Inte alltid man hinner med att fånga de där reaktionerna.

Ha det så gott. Det där måste vara bra för Novas mage som du var bekymrad för tidgare minns jag?