måndag 20 juli 2009

Blött värre



Skyndade mig upp till Nova, trodde jag skulle hinna rida innan regnet kom. Men ack vad jag bedrog mig. Precis när jag fått på sadeln öppnades himlen. Men vad gör väl det, Nova var helt underbar idag.

Började med ett varv runt spåret. Hon var glad och jätteframåt. Syrran, du hade älskat henne idag, värsta pigga hästen! Red sedan på en parkering. Det var nog nästan två månader sedan vi red dressyr med Nova. Jag kan säga, att det verkligen är dags för lite gymnastikövningar för henne. Hon var stel som en pinne och ganska motsträvig. Jag hade i och för sig inte väntat mig något annat heller. Har nu bestämt att jag ska ta några minuter varje dag med gymnastik på parkeringen. Lite flyttningar undan för skänkeln, rida på böjda spår, ja böja, vända och vrida litegrann...

Gissa om jag var blöt när jag hade ridit färdigt, det bara rann vatten om mig! Hade inga regnkläder på mig (bilden ovan är från ett annat tillfälle) så jag var dyngblöt rakt igenom alla kläder. Men vad gör väl det efter en härlig tur med Novis...

1 kommentar :

Urra sa...

Jag hade kanske älskat henne vid uteritten men sen var det nog tur att det var du som tog tag i att få henne mjuk igen.