onsdag 22 juli 2009

Hagutbyggnad


Dags att bygga ut hagen, Jörgen är på G med trimmern, Lilly passar på att ta en barbackaritt. Jag får dra tråden, bära pinnar och en massa annat...



Tråden på plats, trimmern la av, tur vi även hade en hederlig gammal lie. Hästarna leds till den nya delen av hagen.


Jörgen passar på att få lite v64 tips av gamla travarn Trolle, vi får hoppas på lite vinstpengar. Hästarna var nöjda när vi lämnade dom i höggräset.

Ikväll var Lilly och jag upp och red ett varv runt spåret. Allt det här härliga vi har pysslat med idag skulle syrran ha varit med på. Hon och jag skulle ha långa härliga kvällar med hästarna hela veckan eftersom hennes man och barn är bortresta. Men är det inte typiskt, hon har åkt på värsta magsjukan. Krya på dig, Urra! Jag lider med dig!

4 kommentarer :

Jörgen sa...

Ja det var ganska trevligt idag, trots en massa jobb, men är inte jag med på lite väl mycket bilder, va?

Maria sa...

Du vet väl att jag älskar när du är med hos hästarna...
/puss frugan

M o M sa...

Är det familjelycka, eller? Hästarna kan i vilket fall inte klaga på ägarna o skötseln, trots att "lillsyrran" är däckad.

Urra sa...

Jag är faktiskt riktigt avundsjuk, önskar att jag kunnat vara med där upp. Nu är jag iaf på bättringsvägen så förhoppningsvis hinner vi ta en tur till innan jag åker. Det är tur att ni är på hemmaplan och tar hand om hästarna hela sommaren. vi är ju på semester eller så är jag sjuk.