fredag 31 juli 2009

Hagutbyggnad igen!




Jag kom upp först, började med att slå en meter högt gräs med lie (visste inte hur röjsågen fungerade). Det var fruktansvärt jobbigt! Som tur var kom "hagägarn" och visade mig hur röjsågen fungerade, sen gick det med en himla fart (typ).

Efter nån timme kom Karin och Tilda (Trolles ägare) och hjälpte till. Ungefär efter 4,5 timme kunde vi släppa in hästarna. Gräset var så högt att dom vadade fram och åt! Det var så mysigt för Nova var i närheten av mig nästan hela tiden. Hon har dessutom börjat "hälsningsgnägga" (ni vet, sådär lite lågt) varje gång man kommer till hagen, det är så himla mysigt...

Däremot kommer min älskade familj lite i kläm av allt hästande, men dom verkar inte ta nån skada. Ikväll blev det middag strax efter nio, tur vi är lediga.

Imorgon åker Lilly och jag till stugan. Min kompis Marie från Stockholm och hennes familj kommer på besök, det ska bli kul! Det blir alltså inget bloggande på att tag.

Glömde berätta, att Love spelade mig ett spratt när jag kom till hagen. Nova och Trolle gick tillsammans, Love syntes inte till... Jag gick och letade kring de andra hästarna, men ingen Love... Jag fick gå runt hela hagen, ropande och visslande, men jag såg honom inte! Paniken närmade sig!
Först när jag var tillbaka uppe vid grinden hittade jag honom stående inne bland träden vid sidan om. Han hade det hur bra som helst, jag var vid det laget säker på att han blivit stulen eller nåt... Puh!

Nu har dom hur mycket gräs ett långt tag framöver och en jättestor hage att röra sig i. Dessutom har vi ännu mer som ska inhängnas, men det kanske är bäst att syrran får vara med att göra det, annars kanske man får "bannor"!

Nu ska jag iallafall på semester några dagar - ha det gott!

2 kommentarer :

Urra sa...

Du är verkligen värd all semester du kan få. Hästarna har det verkligen bra som har dig. Vilken tur att vi åtminstone kunde bistå med en röjsåg. Han är lite lurig den där lilla, vem vet han kanske gömde sig för dig. Det är klart att Nova håller sig vid dig, hon vet ju vem som föder och tar hand om henne.

Jag hoppas verkligen att Bengtsson familjen kan göra lite nytta oxå i hagen innan sommaren är över. Själv har vi varit på Liseberg hela dagen och övriga familjen har åkt karuseller och andra saker för fullt, men jag är mest slut. Imorgon beger vi oss hemåt.

Maria sa...

Ni behöver inte komma hem för min skull, jag tar mer en gärna hand om hästarna. Det är semester för mig (åtminstone så länge de är friska)! Nu är ju resten av familjen också engagerade, vilket känns härligt!
Nog finns det jobb för er i hagen också, den ska ju tas ner också ;-) Kör försiktigt imorgon!

Kramar