söndag 7 juni 2009

Lillys första galopp


En bild från april, visst är dom fina...

Idag har Lilly ridit lektion för syrran (jag ligger fortfarande i feber och hosta). Dom hade några mysiga timmar i stallet, Lilly red i 1,5 timme. Finns nog en tioåring med träningsvärk imorgon.
Urra hade bla longerat henne så hon inte kunde ta stöd av tyglarna, vilket är lätt när man är nybörjare. Lilly galopperade för första gången medan syrran longerade, det var bra gjort tycker jag. Hon har ju inte ridit så många gånger plus att hon varit sååå rädd för hästar.
Tyvärr gnäggade Nova massor när dom kom tillbaka efter ridturen, då blev Lilly rädd och spänd, hon tycker inte om när hästarna gnäggar. Kanske kan även det gå till sig, vi får hoppas det , för Nova pratar ofta.

Imorgon kommer veterinären för att ta bort stygnen på Nova. Jag får masa mig upp till stallet och höra vad hon har att säga. Håll alla tummar som finns att det läkt bra! Nova börjar bli rastlös, hon vankar av och an i "lill-hagen". Trolle han står troget i närheten av henne på andra sidan tråden. Han vill nog gärna att hon ska få komma in till honom och Love nu. Kanske, kanske får hon det imorgon. Jag har ingen aning, men vi hoppas på det bästa!

3 kommentarer :

Nypan sa...

Jag håller tummarna att allt ska gå bra i morgon, så att ni kan komma igång igen.
Ser fram emot att ni kommer och leker med oss på Grönängen i sommar.

Kram och krya på er bägge 2
\Anette

Elisabeth sa...

Jag hoppas också att hon kan få komma in till kompisarna. Jättesöt bild på flickan och ponnyn :)

M o M sa...

Grattis Lilly!
Vilka framsteg du gör, härligt till tusen. Dessutom är korten på er två bland det vackraste vi sett.