lördag 13 juni 2009

Jag är frisk (också)


Nova mumsar lite nonchalant inför sin beundrare... Wow! Vilken brud, va?

Äntligen frisk (förutom lite astmakänning), nu kan jag börja va i stallet igen. Underbart! Som jag har längtat... Novas sår läker fint, det lär bli ett ärr, men det får vi väl stå ut med. Kunde ju vart värre.

Syrran, jag och lilla Linn hade stalltjänst idag. Borstade Nova länge och väl, trimmade svansen och snyggade till henne lite extra. Love fick också svansen fixad, den växer som ogräs.

Vi tog en promenad till paddocken. Novis fick gå förbi hagen där hennes stora beundrare, hingsten i stallet Ideal Du Pim (f.d travstjärna på 24 år) går. Han visste inte hur snygg han skulle kunna göra sig för tjejen, sprang omkring, gnäggade och såg hur stilig ut som helst!

Jag longerade Nova lite, hon var glad och pigg. Syrran tyckte att hon markerade lite i traven i vänster varv. Jag kunde inget se, men Urra brukar ha blick för sånt. Vi får se hur det ser ut imorgon.

Linn red en stund, men var mer sugen att sätta sig på en pall och fika lite. Love fick också bli longerad och han fick dessutom hoppa. Då vaknade han till kan jag lova. Han är så himla gullig! (se filmsnutten nedan)

Vi har varit på Hööks i e.m och inhandlat lite grejer på REA, alltid roligt att handla hästprylar!

3 kommentarer :

Nypan sa...

Välkommen tillbaka bägge 2. Nu får ni hålla er friska och krya så att ni får en riktigt skön sommar. Hoppas ni kommer och tränar med oss något oxå. :-)

Kram
\Anette

M o M sa...

Härligt att ni båda är redo för sommarfighten. Håll er på benen och se till att Nova lär sig att hålla reda på sina ben. Det gäller att vara positiv.

Elisabeth sa...

Härlig ponny! Försökte maila dig angående Rosa på en gång men Hotmail krånglar. Ska försöka komma ihåg det lite senare ;)