fredag 26 juni 2009

Äventyr på väg till beteshagen


Äventyr verkar det alltid bli när vi tre är ute på tur. Denna gång red vi (syrran, Lilly & jag) vilse och fick börja om från början igen.


Efter att ha tagit oss över "stora vägen" närmar vi oss hagen efter en härlig ridtur.


Kolla in gräsmängden i hagen. Hästarna syns knappt.


Väl av med all ridutrustning passar Love på att gosa lite med barnen.


Gud, va härligt dom har! Vi har också haft det härligt! Måtte det nu inte hända nåt. Både Love och Nova har sprungit massor medans Trolle dök ner i gräset, han har knappt rört sig en meter ens.
Jag måste få tillägga att Lilly var jätteduktig, hon har ridit hela vägen själv. Min härliga dotter!

Måste ännu en gång passa på att tacka syrrans man för att han alltid ställer upp och hjälper till, tack Henke!

3 kommentarer :

Urra sa...

Det var härligt att äntligen få rida igen. Sen blir jag ju extra glad när jag får vara med på min älskade systerdotters otroliga framsteg. För sex månader sen gick Lilly inte fram till Love, nu rider hon ut och pysslar med Love som ingenting. Det har blivit en riktig hästtjej av henne.

Mamsen sa...

Vilka underbara foton. Jag förstår att både ni och hästarna stormtrivs. Törs man säga att äntligen har orosmolnen börjat att skingrats, peppar, peppar...............

Maria sa...

Nej, säg inget om orosmoln borta o.s.v. Nu är de på nytt ställe så det kan hända både det ena å det andra. Önskade att jag kunde sova där och se vad de gör hela tiden...
Men hoppas kan man ju alltid.