onsdag 28 november 2012

Får snart abstinens

Har inte varit i stallet sedan i söndags, börjar känna av hästabstinensen. Har jobbat sent i tre dagar, så syrran har tagit hand om hästarna.
Love har blivit rakad idag på halsen så han slipper bli så svettig.
Lilla sötnosen...

Nu är avstyckningen klar, syrrans man har stressat på folket som har gjort det, tack för det Henke! Vi ville ha nybyggnadskartan innan sista november, vilket vi oxå fått, så nu blir huset vi beställt 37.000 kronor billigare, JIPPI!

På fredag åker syrran, jag Lilly och Linn med tåg till Stockholm för att se Stockholm International Horseshow. Vi har köpt biljetter till tre olika föreställningar, det ska bli så himla kul, jag längtar! Det är pappa och Henke som ska ta hand om hästarna.

Både Nova och Love ska få KS-behandling av Maja imorgon, efter det får dom vila till på söndag. Men nästa vecka ska Nova sättas igång igen, nu ska här konditionstränas och gymnastiseras. Ska även försöka få med mig Lilly och karln min till stallet, jag tror att Love suktar efter att få komma ut i skogen och röra lite mera på sig.

Nu borde jag städa lite här hemma, hm får se om jag ids (jag har blivit en riktig slarver).

1 kommentar :

MoM sa...

Han är då för söt "lillpojken". Han var som en hund igår när han fick följa med på promenad.
Avstyckningen klar, grattis. Upp med plånkan och låt den stå vidöppen tills allt är klart.