lördag 10 november 2012

Äntligen många timmar i stallet

Vi har haft morgon- och lunchfodring idag, härligt det blev tre och enhalvtimmes stalltid, äntligen! Inga problem för mig att kliva upp, då jag har haft svårt att sova inatt, (många funderingar runt jobb och barn, det blir så ibland). Extra bra med många timmar i stallet då...

Hästarna är utsläppta och har fått morgonhö, en häst i flocken kom tyvärr inte med på bild. Häromdagen provade dom att släppa ihop alla hästarna i stallet, men Love och en av de andra shettisarna "Carrye" hade slagits rejält. Så (mormor) Carrye, (dottersonen) Ace och Gandalf (alla shettisar) får gå i en egen hage. Nova, Love, Skorpan, Russin och Vickan går tillsammans i den andra hagen, Gruse har åkt till Dalapraktiken.
Efter att ha gjort färdigt allt i stallet och ätit frukost tog Linn ridandes på Love och syrran o jag gående med Novis en tur utmed Ljungan, så himla härligt!
Vacker bild på finaste Nova, eller hur! Synd att jag bara hade mobilen att ta kort med...
Nova var sur som en ättika när jag skulle borsta henne, men däremot verkade hon njuta hur mycket som helst när vi gosade och kliade henne. Tror oxå att hon tyckte om att komma ut på en promenad i skogen.

(Love var väldigt lös imagen).

Klockan är nu bara två, vad ska jag göra resten av dagen?

2 kommentarer :

Vinnarluvan sa...

Du skulle behöva en ny mobil med bättre kamera, kanske? Du kan ju önska dig i julklapp av tomten! ;-)

Urra sa...

Det var superhärligt att vara i stallet så där länge.