torsdag 15 november 2012

En kort skrittur

Ja, ni ser rätt, det är Lilly på Love därframme! Hon väger så lite att hon fortfarande kan rida honom, men det är bara ett par decimeter ner till backen:-) Vi tog en liten barbackatur i skritt, fick tyvärr vända tidigare än vad vi tänkt för hästarna halkade...

Det är inge kul ridtid i november, mörkt, hårt i marken och halt på många ställen. Våra hästar får på sig vinterskorna nästa torsdag, det blir bra det.
Nova var sur och irriterad idag när jag borstade henne på vänster sida, hon hade varit bättre i tisdags och igår... Och hon visar tydligt nu att hon är arg, hon stampar med vänster framhov i stallgången (hon ser så söt ut). Vi har skrittat henne i skogen varje dag denna vecka, då har hon känts glad och pigg.
Love har blivit superkaxig i hagen, igår när Nova togs in hade han sparkat och skrikit mot henne flera gånger. Vet inte vad som har hänt med honom?

Vet inte vad det är med mig heller... Är väldigt skör just nu (igen), sover dåligt, lättstressad och känner mig ganska värdelös. Inga bra tecken, har varit nere i botten för många år sedan och ska inte dit igen. Nä, jag får fortsätta att jobba med mentalträning så blir nog allt bra. För jag har det ju så bra!!!

Det var allt för idag, tack och hej!

1 kommentar :

Kerstin sa...

TA DET LUGNT!! Den här årstiden så är det ju mkt som kan dra ner en i djupet. Mörkret, julen, tiden.. Sådant som äter en från insidan.Jag gillar julen, men visst kräver den sitt av en..