lördag 6 oktober 2012

Intervallträning

Idag har syrran och jag äntligen varit i stallet tillsammans, det är typ hundra år sedan. Ååå vad jag saknar våra stallstunder ihop. Det är ganska häftigt tycker jag, vi är alltså syskon och verkligen världens bästa kompisar, min fina lillasyster!

Hur som haver, idag var det alltså dax för intervallträning, tre minuter i galopp sedan tre minuter i skritt i fyra omgångar. Nova kändes stel och var snubblig när vi skrittade fram, jag började fundera om det var nå fel på na. Men, jag kan garantera att hon var fullt fräsch!
Dom första två galoppomgångarna var hon ganska lugn, sedan hade hon nästan svårt att skritta när hon skulle. Hon blev superbusig i galoppen brallade, bockade och höll på ett par tre gånger. Tokfia där, hon blev inte det minsta trött!

Under tiden mätte syrran upp 24 meters avstånd mellan två granar som hon la ner på backen. Där emellan ska syrran träna galoppsprångs-längder, sex, sju och åtta galoppsprång...

Nova blev aprädd varje gång vi skulle förbi där hon höll på, det blev typ tvärstopp, sedan full fart efter vi hade tagit oss förbi.

Sammanfattningsvis så har jag alltså haft en himla bra förmiddag. Gårdagen var oxå super, jag var ledig och tillbringade förmiddagen i stallet, eftermiddagen hos frissan och på IKEA, på kvällen var jag med min fina familj. Känns som en superhelg än så länge alltså!

2 kommentarer :

Urra sa...

Det var verkligen en efterlängtad tid i stallet vi hade. Jag var på mycket bättre humör efter det. Så härligt att äntligen få lite tid tillsammans.
Kram på dig storasyster

MoM sa...

Åh, vad underbart att läsa om er fina syskonkärlek. Älskar er båda.