tisdag 6 december 2011

Vilken härlig kväll

Efter middagen for "tant"Karin, Lilly och jag upp till stallet, vi började som vanligt med lite kroppsarbete. Mockning av fyra boxar, fylla vatten i alla hinkar och dessutom i utebaljan. In med hästarna och sedan var det borsta, sadla och sela som gällde...


När detta var fixat kom karln min upp för att köra Love, han är inte lika förtjust i stallsysslorna. Tanken var att jag skulle promenera med Nova, Karin och Lilly rida sina hästar och karln köra Love. Men Kimberly var på sitt "hispiga humör", så sadelgjorden gick inte ens att spänna åt, Karin beslutade då att liksom mig ta en promenad. Varje gång Kimberly blir sådär tackar jag typ gudarna att vi har så snälla hästar!

Det blev en kortare skrittur eftersom det är så hårt i marken nu och dessutom sjönk temperaturen till minus åtta grader medans vi var ute.


Lite mys i boxen efter ridturen. Han är otroligt snäll och gosig, Mistral. Vi gjorde iordning honom i boxen idag och han var verkligen hur snäll som helst...


Avslutningsvis var det fodring och sopning som gällde... Nu är det bara att längta till nästa stalldag, vore mysigt att få va´ med syrran i stallet någon dag!

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag längtar oxå efter en dag i stallet med dig.

MoM sa...

Familjekväll i stallet, härligt. Kul också att Love får komma ut och röra på sig. Lilly har tydligen kommit igång med ridningen igen, super. Hälsa henne att en tand har gått åt h-vete för mig pga julkolakokning och smakprovning.