lördag 10 december 2011

Jag har ridit Mistral


Kolla vilket snöslask...

Idag var vi många som for till stallet, Tilda, Lilly, syrran och jag. Vi har ju så många hästar nu så det räcker till alla ;-)

Vi började med att jag körde Love, Lilly red Mistral, syrran Nova och Tilda på Kimberly. Efter att ha varit ute en stund tog vi in Love så tog jag över Mistral. Han kändes riktigt trevlig, men jag tror att han saknade Love för han gnäggade flera gånger även fast de andra två hästarna var med.
Jag har visst skämt bort Novis lite, brukar ha med mig morötter när jag är ute och rider henne själv, idag stannade hon ibland och vände huvudet mot syrran och ville ha godis... Måste nog sluta med detta!

4 kommentarer :

Vinnarskalle sa...

Ha ha! Ni ger verkligen uttrycket "hästtokig" en ny dimension... Härligt att ni njuter av er hästflock! :-)

MoM sa...

Vad kan man vänta sig? Jo att du skämmer bort ert "tjusiga" sto till den milda grad så att hon blir tiggig. Vad har syrran för synpunkter på det? Skärpning alltså.
Kul att du har provat på Mistral. Har Lilly ändrat uppfattning om honom än?

Kerstin sa...

Härligt när ni kan rida tillsammans!
Sv: Måste ju reta hon som kommenterar min stavning lite!! ha ha!! ;)

Urra sa...

Ja, nu får det vara slut med godisgivandet till Nova. Syrran är stenhård när de gäller dom andra hästarna, men Nova blir ju inte tiggig (enligt Maria).