torsdag 15 december 2011

Nova och Loves tur


Lovis & Novis
Tog med mig Love som handhäst idag och begav mig till paddocken, det gick bra. Väl där släppte jag Love och jobbade Nova i mestadels trav. Mycket serpentiner, stora volter och flytta undan för skänkeln. Hon var pigg och lyhörd, det kändes som hon tyckte det var roligt. Jag red bara ett tjugiominuters-pass, känner att ryggen inte är helt ok än, jag blir väldigt trött i den.
När vi kom tillbaka till stallet tog vi två varv i trav runt travbanan. Sammanlagt var vi ute i lite drygt en timme. Det är lite svårt med Love för han vill springa fort, så jag får sitta och dra i honom, vilket inte känns bra. Jag vet inte vad jag ska ha på honom när han får följa med, idag hade jag träns och ett långt grimskaft, men jag tycker inte om att dra honom i munnen...
Är det någon som har något tipps? Det går inte med vanlig grimma eftersom han är så pigg och stark!

2 kommentarer :

Louise sa...

Repgrimma är oslagbart vid såna här tillfällen, stark-när hästen drar men känns inget alls när den håller samma takt. Lär verkligen hästen att ge efter för tryck eftersom det är en sådan tydlig skillnad mellan obekvämt och bekvämt. =)

Maria sa...

Svar; Jag har tänkt på en sådan, men han har så litet huvud så jag har inte hittat någon. Köpte rep och tänkte knyta en själv, men det klarade jag inte av. Så där är jag nu...