lördag 17 december 2011

Underbar lördag!

Vaknade imorse utan minsta lilla stelhet eller smärta i ryggen, kan inte minnas när jag gjorde det sist. Så himla underbart!

Var på "lilla julafton" hos mina föräldrar tillsammans med syrrans familj igårkväll, eftersom vi åker till Kanarieöarna med JC,s familj över jul. Vi fick fina julklappar, bla ett månadsbidrag ett år framåt till Loves stallhyra, kanon!!!

Efter att ha grattat karln min som fyller 45 år idag så stack jag till stallet med syrran.
Vi var där i flera timmar, vi försökte bla fixa till med plast i Mistrals hovar så att snön inte ska fastna, det blev inte så bra.
Vi var ute och red i över en timme, Mistral var helt underbar. Pigg, men ändå väldigt lyhörd och han gick på tygeln hela tiden. Jag tror inte att jag har ridit en ponny som går så naturligt på tygeln. Han liksom bara gör det, med undertramp och allt!!! En underbar stall och riddag har det varit, fler sådana underbara dagar tack...

Ryggen kändes helt bra efter att jag ridit, det är oxå första gången på länge. Jag hade på mig mitt Back On Track bälte som jag fick i julklapp av käre mor och far.

Nova såg pigg ut, men nu är det dags att leta fram hennes nosgrimma (vi hittade den inte idag), för hon gapar alldeles för ofta. Hon "tappade" oxå bakdelen flera gånger, jag fattar inte varför det blir så...

2 kommentarer :

MoM sa...

Härligt att ni fick en riktig avstressningsdag i stallet, det var er väl unnt. Att höra att din rygg håller än så länge känns helt underbart, fortsätt så. Mistral är nog en pärla ändå fast han blir rädd för väderkvarnar, eller?

Urra sa...

Det var verkligen en härlig dag i stallet