lördag 18 april 2009

Pigg & fjantig!

Nova har äntligen fått komma ut på en lite längre tur. Vi skrittade till paddocken, väl där fick hon även trava några varv. Det gick bra, ingen halt häst, härligt! Hon var pigg, glad och fjantig, vilket bara var roligt.
Syrrans familj var också med, man och båda barnen på fyra och sex år. Jag beundrar dem som föräldrar, vilket tålamod! På med hjälmar och säkerhetsvästar på båda barnen, sedan ville såklart båda rida Love, vilket var en omöjlighet. En av dom fick rida Trolle (en nordis) och den andra Love, också fick dom byta på hemvägen.
Ikväll ska jag hjälpa till och ta in stallägarns hästar, känns lite gruvsamt, hästarna är lite halvvilda och jag är av den lite försiktiga (rädda) typen, Men det är bara att kaxa upp sig så ska det nog gå... Kanske kommer med ett inlägg ikväll... om jag överlever!


Love och Nova tar igen sig efter ridturen.

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag måste säga att de små oxå är väldigt duktiga, Lukas red först Trolle själv i paddocken och Linn red Love. Båda "hoppade" över två bommar, Linn med mamma springandes bredvid. Sen var det Lukas tur att rida Love och då blev det som vanligt lite kamp dem emellan, men Lukas har lärt sig att berömma Love. Dessutom tog Trelle ett par språng med Trolle, inte illa.

Maria sa...

Håller med om att barnen var jättetuffa. Ser ut som att du har en författares anlag, borde kanske vara du som skulle vara familjens bloggare...