söndag 26 april 2009

Min tur att va i stallet igen



Har nu haft två dagars uppehåll i stallet, ganska skönt faktiskt. Det var desto roligare att komma upp idag, tyvärr möttes jag av "stallägarn" som inte var alltför glad på Nova och Trolle. De hade för andra natten i rad sparkat sönder en bräda i boxen, fattar inte vad de håller på med. (Hanna, om du läser detta, har Nova gjort nåt sånt förrut?)
Nova var härlig att rida idag så pigg och fjantig för allt. Jag skrittade bort till padocken och där fick hon trava och flytta undan för skänkeln. Hon verkar tycka det är roligt att få börja jobba lite smått igen.
Efter detta var det "lillens" tur. Min arbetskamrat och hennes två barn kom för att titta och provköra honom tillsammans med Lilly. Dom borstade och fixade med honom, gissa om han njöt! Sedan bar det av med tre barn i vagnen, Lilly är riktigt skicklig på att köra honom. Vädret var underbart och jag har njutit i fulla drag...

4 kommentarer :

Urra sa...

Vilken härlig dag i stallet ni verkar ha haft. Lite avundsjuk. Själv har jag jobbat hemma med grävning och skjutsat till och från kalas. Sen var jag tvungen att motionera själv och då sprang jag lite. Jag får vänta ända till på onsdag innan jag får gå upp igen, usch.

Elisabeth sa...

Hej! Roligt att du har blogg nu . En till att titta till. Vad trevligt ni verkar ha det :)

Hanna sa...

Hej! Nej verkligen inte. Kan det vara någon brunst på gång så hon är lite extra kinkig?

Maria sa...

Ja, Hanna så kan det nog vara. Annars är allt bra med Nova.