måndag 20 april 2009

Litet äventyr...

Syrran och jag var i stallet ikväll, en stunds avkoppling. Syrran promenerade med Love (hon räknar steg till nån tävling på jobbet) och jag red Nova. Hon hoppar och far omkring för allt möjligt som hon ser, glad och lite busig.
Vi red ner till syrrans hus, där får hästarna alltid något gott (dom hittar nog dit själva snart). Därefter bar det av mot Sörnacksta.
Då kom syrran på den briljanta idén att vi kunde gena över skogen hem. Vilket till en början var jättehärligt, med barmark och dofter av barrskog som sedan övergick till snö, vatten och lera. Love följde bokstavligen i syrrans fotspår, när hon klev av stigen och skulle gå brevid honom på skaren gjorde han detsamma!
Avslutningsvis skulle vi över en bäck som var ca en meter bred, vid det här laget hade jag hoppat av Nova och gick med henne. Vi blev alltså tvungna att vada över bäcken. Glada och lite blöta anlände vi sedan till stallet igen...


Love i stallet (gullponken)...

1 kommentar :

Urra sa...

Det var ett härligt äventyr, jag var superglad när jag kom hem. Sånt får vi göra mer ofta.