fredag 17 april 2009

Mitt första inlägg

Tjoho, vad spännande! Jag har en egen blogg. Jag ska skriva om mina hästar och sånt som händer runt omkring. Vill också lära mig ta in bilder, filmer och behöver verkligen träna mig på att skriva. Stavningen är lite si och så och jag skriver som jag tänker (lite kaotiskt alltså).

Nova, min lilla stora häst på fem år, har för tillfället vilat i ett par veckor efter att ha svällt upp och varit varm på kotan. Hon verkar nu vara helt bra så vi har börjat skritta henne lite smått. Vi har haft henne i snart tre månader. Vi köpte henne efter att vår förra häst Starlin tyvärr gick bort precis när vi lärt känna honom (jag lär nog skriva mer om honom längre fram).
Barnens häst är världens sötaste lilla shettis som vi egentligen bara skulle låna ett tag. Men, Love charmade oss alla! Även barnens mormor och morfar, så det slutade med att dom köpte honom till barnen. Tack mamma och pappa! :-)

Bilder kommer när jag lärt mig hur man gör...

2 kommentarer :

Urra sa...

Tur att nån i familjen är intresserad av att hålla på med sånt här. Det ska bli intressant att läsa dina tankar.

Maria sa...

Ni är välkomna, hoppas det blir rolig läsning (fniss).
Jag tycker det blir skojsigt iallafall.