lördag 11 juni 2016

Ännu en månad...

...sedan jag bloggade! Himmel vad fort tiden går och jag blir så ledsen då jag inte hinner blogga. Det är ju så kul att ha, blir som en dagbok liksom.

Hästar på båda sidor om huset, så mysigt! Kimberley och Dixie har fått en liten gräshage för att vänja sina magar vid det gröna.

På andra sidan har vi oxå hage...

Mera grus till ridplanen

Lite fredagsavkoppling med filt och vin med denna underbara utsikt! Kan det bli bättre?
Titta vad Nova kan!!! Jag tycker att hon blir tryggare och tryggare, så kul
Här har vi finaste Camilla, min kompis och kollega på middag! Omgivningarna är lite grönare nu än i förra inlägget.

Video 2016-05-26 19 16 43 from Maria Carlsson on Vimeo.

Hästarna blev släppta på bete 26/5, lite bus och glädje blev det såklart. Men efter någon timme hittade dom sina platser i flocken igen. Love går för sig själv och tjejerna går tillsammans. Lite häftigt att det alltid blir så, fast Love var nog lite sugen att ta över i år...

Här är vår nya familjemedlem, Tyra 1,5 år. Så himla söt, hon kom till oss 1/6

Ute och firar finaste dottern Lilly som har gjort ett fantastiskt arbete i skolan. Hon har lagt alla sina intressen åt sidan för att helt kunna fokusera på skolarbetet, vilket har gett fantastiska resultat! Bra kämpat gumman!!! Jag är sååå stolt!
Lilly piskar madrasser och soffdynor, undra vem hon tänker på... Hon tar i som tusan...
...stugan görs skinande ren inför sommarens besökare!

I torsdags hade Dixie denna böld och hon har den fortfarande. Men ingen feber och hon ser ut att må bra för övrigt, så troligtvis är det bara ett bett. Hon får Arnica, som ska va bra mot det mesta.
Idag har det varit full aktivitet på ranchen, Urra har kapat sly i "dungen-hagen" och sedan har vi hjälpts åt att köra bort det Urra, Lilly och jag. Så kul när Lilly är med (saknade karln min ute på ranchen bara)
En massa sly och lite av det snygga ranchstaketet!

I bloggandets stund har jag sällskap av go-katten Lusen, lite bökigt att skriva med honom i knä, men nu är det gjort :-)

2 kommentarer :

Urra sa...

Fina bilder som vanligt. Det kändes precis lagomt det vi gjorde i eftermiddag. Jag orkade inte så mkt mer. Har inte så mkt ork nuförtiden. Sen kliar det i mina ögon nu.

MoM sa...

Vad ni jobbar och står i! Bor man på landet gör det väl inget om man har lite sly.
Som vanligt har du lagt ut jättefina bilder och även filmen med härliga, springande och sparkande Love. Lusen i knät, njaa, vet inte om jag gillar det.