lördag 14 maj 2016

Maj månad

Ja, då är vi inne i maj då! Sista april firades här hemma på ranchen, lite mysigt med egen majbrasa...fast det var apblött så det blev inte mycket till brasa :-)
Jag har haft väldiga problem med astman, efter drygt tre veckors problem gick jag till slut till Maja och hon gav mig akupunktur och tro ett eller ej, men astman försvann. Så himla skönt!
Ridtur vid Östtjärn

Karln min och jag var i Söderhamn ett par dygn, åt gott och bara tog det lugnt. Jag fick dra en tand dagen innan vi åkte och fick penicillin, lite dålig tajming kan man tycka...

Ser gott ut va!!!

Hockey VM som sågs på O'learys (ganska tråkigt)

Så underbart att få komma hem till detta

Nova har fyllt 12 år, Grattis finaste Nova!!!

Tyvärr hade Nova även denna gången mask då vi tog träckprov. Dixie hade 0 precis som de andra testerna. Konstigt att Nova har varit drabbad de senaste gångerna...

Dixie går från klarhet till klarhet i dressyren, syrran rider henne väldigt bra! Här övar dom lite WE efter ett fint dressyrpass. Linnea som tränat dom har tyvärr flyttat till Segersta, så nu måste vi hitta en ny tränare. Nova och jag tränade oxå lite WE och nu kan vi trava över "bron", det är stora framsteg kan jag lova!

Jag har gjort en liten gräshage till Nova och Love nedanför vårt hus. Gissa om de trivs?

Detta ska syrran och jag vara med på, jag ser verkligen fram emot det :-)
Vi har nu lite hjälp med hästarna, Towa rider Dixie minst en dag i veckan. Åsa och Rebecka rider Nova en dag vardera per vecka. Känns bra, håller nu tummarna att det ska fortsätta på ett bra sätt.

Lilly har ridit Dixie några dagar, det har gått bra :-)
Idag har Tove hoppat Dixie det såg fint ut, Dixie tyckte det var väldigt roligt. Jag gick och betade henne en stund efter hoppningen, det gillades.
I torsdags firade vi även finaste syster på hennes födelsedag!

Nä, nu måste jag gå och kolla så N & L går kvar i lilla hagen!

2 kommentarer :

Urra sa...

Härligt med lite uppdatering, L och N såg väldigt nöjda ut i sin lilla gräshage :-)

MoM sa...

Kul att JC och du kunde unna er några dagar utanför ranch LD:s ägor. Hästarna eller dottra tog ingen skada. Lillasyster och svågern hanterade allt det andra med bravur. Tänk dig, ni kan vara borta men frågan är om ni vill?
Kul att du uppdaterar bloggen och som vanligt är korten fina.
Lillys ridning på Dixie kom som en överraskning men var väldigt kul. Hoppas hon fortsätter till sommaren när plugget slutar.