måndag 20 juni 2016

En underbar helg

Här bär det av till vårt helgäventyr, så spännande

Hästarna fick en fin hage när vi kom fram till NRF
Själva blev vi bjudna på lunch, rostbiff och en fantastisk potatissallad. Vi presenterade oss för varandra och stämning var på topp nästan direkt, väldigt lättsamt gäng!
Därefter blev det en timmes poweryoga, jobbigt och roligt var det. Och sedan en timmes dressyrridning med fokus på sitsen, ett roligt och givande pass. Och Nova kändes ovanligt bra, tror att hon tyckte det var roligt!
Middagsdukning i klubbhuset, vi fick grillad fläskfile, potatis och en underbar sallad, vin och efterrätt. Vi hade det så himla trevligt!!!

Andra dagen startade upp med yoga, alla var apmöra och ganska trötta! Men helt okej att börja morgonen på detta sätt :-)

Därefter fick vi frukost, man var sååå hungrig och det var sååå gott!
Sedan en timmes ridning och idag fick vi träna på vikthjälper. Nova har varit så fin båda dagarna, pigg, glad och arbetsvillig. Det var verkligen jättekul! Dixie såg oxå fin ut i söndags, syrran fick tom till galoppen bra på henne. Både hästarna har skött sig exemplariskt medan vi varit borta. Jag är så stolt över dom!!! Helgen avslutades med en underbart god lunch och lite snack om vad vi gjort.

Jag hoppas verkligen att det blir fler kurser som denna och det tror jag att det blir. Lät som att alla ville det!

Nu laddar vi om, för imorgon och på onsdag ska vi till NRF igen. Denna gången är det dressyr för Therese. Hoppas att Nova är lika laddad då!

1 kommentar :

Urra sa...

Ja vilken underbar helg det var och nu har vi varit iväg två dagar igen. Jag måste säga att jag är nöjd med ridningen men imorgon vill jag ut i skogen och må gott. Tror ändå att det roligaste har varit allt beröm vi har fått för båda hästarna. De har verkligen blivit populära hos både Jannike och Therese.