fredag 1 maj 2015

Andra WE-träningen

Denna träning blev precis så som jag hade trott att dessa träningar skulle bli... Nova är ju en häst som är fjantig för det mesta, därför blev jag glatt överraskad förra gången då hon gick med på allt utan större övertalning!
Men denna gången skulle vi göra läskiga saker, gå över en så kallad bro-vi hoppade över alla tre gångerna efter låååång övertalning.
Vi skulle skritta in mellan två bommar mot ridhusväggen och plinga på en klocka, sedan rygga ut-hon vägrade att rygga, sista gången gick det okej.
Vi skulle gå skänkelvikning mellan bommar-det gick bra!
Avslutningsvis skulle vi gå fram till ett bord och lyfta upp en flagga sedan lägga tillbaka den igen-jag tror bordet var farligare än flaggan, för hon tordes knappt gå fram till det ens.

Det är vår Nova i ett nötskal det! Nästa gång ska det vara någon slags låtsas tjur och vi ska rida med en lans, hur i hela fridens dagar ska det gå till???

Bloggkompisen Kerstin (känner även till henne från mina yngre hästdagar) och hennes dotter var oxå med, kul att träffas även live ibland!

Dixie går fortfarande inte helt rent, men hon är mycket bättre, hon får fortsätta att skrittas även denna vecka så får vi se om hon förhoppningsvis blir bra sedan.
Syrran har fått stryka sig från WE-träningen eftersom hon inte kan rida Dixie, tråkigt tycker jag. Men hon följde med mig igår, det var kul!

I torsdags vilade alla hästarna, då jag var helt slut efter dagens arbete (det är alldeles för stora barngrupper på förskolorna)! Jag passade på att ta bort hår på alla hästarna i hagen. Shit vad dom lossar hår...
Jag tog med mig Love till paddocken för att träna lite med honom. Han kan fortfarande buga och rygga på kommando, duktig ponny. Sedan släppte jag honom lös och himmel vad han sprang och bakutade :-)
En film från igår (till er mor & far den är lång och lite tråkig)

3 kommentarer :

MoM sa...

Vilken film. Förra gången var det apbra men denna gången, nja.......
Måste dock säga att du har en ängels tålamod men lillasyster var lite frustrerad som det lät.

Urra sa...

Jag skulle aldrig haft det där tålamodet.

Bara Mia sa...

HAHA förlåt men jag skrattade gott .. vilka SKUTT ..
hon såg döende ut när hon råkade slå ner en hov i pallen hahaha..
GUD vilket tålamod du har !!!

KRAM