torsdag 21 maj 2015

Staketet till ridplanen är färdig

I söndags blev staketet till ridplanen färdigt, det blev så himla bra! Dessutom firade vi att mamma har varit hemma från sjukhuset i Tyskland i sex månader :-) Det känns väldigt bra just nu och snart kanske sommaren kan tänka sig att komma oxå!

Här kommer del 2 av staketbygget:


Det är så fantastiskt lyxigt att bara kunna byta om till stallkläder, gå en backe ner, göra ordning hästen och sedan kunna rida i en så fin paddock alldeles nedanför sitt eget hus!!! Tack för att ni gjort så fint kära syster Urra och svåger Henrik! Jag stormtrivs i ert stall, rena rama lyxlivet!

Känns även bra att Dixie är kry igen, nu får jag sällskap på mina skogsridturer.

Idag har Nova och jag varit på WE-träning igen, det var roligt även denna gång. Och jag tyckte Nova skötte sig bra, även om vi inte kunde göra allt. Vi fick rida en bana, det var roligt. Lite kul att träffa andra ridmänniskor oxå, jag träffar ju inte så många sådana.

Nu ska snart hästarna få gå in för natten. Jag ser dom från fönstret nu när jag sitter och skriver. Dom går och betar i sommarhagen, så fridfullt!

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Kul och nyttigt med WE träningen. Och så skoj att träffa lite trevligt hästfolk. :)
Alla är så duktiga och trots att vissa hästar är rädd för vissa saker så går det ju ändå framåt. Bara träna på så fixar vi det galant.

MoM sa...

Håller med om att paddocken blev jättefin. Ja nog är det lyx att ha stall och hästar in på knuten. Jag är så glad och lycklig för er skull.