söndag 26 april 2015

Love grinig, KS Dixie, WE Nova

Love har varit en riktig surgubbe under en period... Vilket är precis som det brukar vara på våren då han börjar fälla all sin päls, det är en jobbig period för honom. Annars har han det bra, han har fått sommarskor fram och får vara barfota bak.
Dixie har fått sin andra KS-behandling av Maja, hon gäspade och tuggade och stod och halvsov under nästan hela tiden. Några spark med höger bakben blev det.
Hon har oxå fått nya sommarskor, som hovis tyvärr fick komma och fixa till samma dag då hon hade tappat ett par sömmar.
I torsdags åkte syrran och jag till NRF där vi skulle vara med på en Working Equitation-kurs. Men syrran kunde inte vara med då det visade sig att Dixie var rejält halt på höger fram.
Det måste sitta högre upp för vi kunde inte känna något på benet. Hon får nu Arnica och skrittas.

Nova och jag var alltså med på en WE-kurs i torsdags, som vi nu ska gå fem gånger. Det var så himla kul och jag tror Nova gillade det hon med! Hon skötte sig apbra, jag trodde att hon skulle vara fjantig (som hon brukar vara), men inte det minsta :-) Igår skulle syrran hoppa henne, men det går inte syrrans väg nu...för då hade Nova tappat en sko :-( Hovis kommer idag igen!
Projekt blomrabatt... Jag som absolut inte skulle ha någon rabatt här på LD, men nu har jag påbörjat en iallafall! Grävde, fixade och donade igår, så nu ska jag bara inhandla lite blommor. Blir nog fint vid stenen in till vår infart.
Avslutar med en film på Lilly och Dixie från igår när Lilly jobbade med Dixie från marken:


2 kommentarer :

Karln din sa...

Wow, jag blir imponerad! Vad duktiga dom är, båda två!

Urra sa...

Lilly är bra på det där, hon får lägga ner lite mer tid så kanske Dixie kan bli en riktigt fin ponny.