måndag 6 april 2015

Påskhelgen...

...har gått alldeles för fort. Fyra dagars ledigt och det säger bara "tjoffs" så är dom slut :-( Men ååå vad härligt det har varit.
På långfredag tog karln min och jag en tur med Love och Nova, det var så mysigt!
 Till lunch grillade vi hamburgare ute på gården.
Därefter rattade jag karln mins truck till mor och far i Nolby, där vi intog en underbart god middag! Vi var riktiga cowboys när vi kom brummande! Trucken var apcool att köra, jag hade lite besvär att nå fram till pedalerna bara så jag fick ha en kudde bakom ryggen :-)
Påskafton började med frukost i stallet, sedan städade jag och gjorde fint till hästarna och katterna.

Novas man har även blivit friserad
Därefter blev det en ridtur på en väldigt pigg och fjantig Nova. Vi hittade en ny ridstig, det är alltid roligt med nya ridvägar!
Resten av ledigheten har bestått av ridning, stallfix, hagmockning, god mat och dryck och vi har sett många filmer. En riktigt bra helg förutom att jag har svåra problem med astman. Är den inte bättre imorgon så måste jag ringa och prata med en läkare. Men förhoppningsvis vaknar jag imorgon och kan andas som vanligt...

Lilly och familjen Bengtsson har det apbra i Cayman. Lilly och Lukas har tagit dykarcertifikat, dom är så duktiga! Dom har sett massor av olika fiskar och sköldpaddor, det låter apläckert. Jag är så glad att Lilly åkte med dom!

2 kommentarer :

Urra sa...

Vilken härlig ledighet du verkar haft. Är det nån hö kvar i hagen?

MoM sa...

Nu har du fått leva exakt som du vill att livets ska levas. Hurra för det. Ingen nöd går det på djuren heller, det ska vara Lusen då som MÅSTE bli stallkatt tills att dina astmabesvär ger sig.