torsdag 9 april 2015

Storm=trädras

Igår blåste det som bara tusan. När jag kom hem hade ett träd rasat i hagen... Men inga skador som tur var!

Nova stod alldeles vid trädet (visst ser hon busig ut)...

...när jag kom närmare såg jag att hon stod mellan trädet och taket till höautomaten som hade blåst av. Vilken himla tur att ingen häst blivit skadad!
Snälla Karin och Tilda var och fixade i stallet igår plus att dom hade mockat hela hagen. Så nu har vi hållit efter i hagen varje dag, det känns himla bra :-)

I eftermiddag kommer Lotta och ska slå på skon på Dixie som jag var tvungen att dra bort i förrgår.

Jag är hemma från jobbet idag då jag måste vila pga astman som inte vill bli bättre! Var till läkaren i måndags så nu har jag fått kortisontabletter som ska vidga luftrören, men det verkar ta några dagar innan dom verkar. Katterna får inte vara inne i vårt hus nu eftersom jag är allergisk mot dom. Hoppas nu på bättring!

3 kommentarer :

Urra sa...

Det är just såna här gånger som man skaha tur. Dessutom att ha Karin och Tilda till hjälp är ju ännu mer tur, eller det kanske är skicklighet.

test sa...

test

Anonym sa...

test