söndag 29 juni 2014

Slappardag

Idag har jag haft en slappardag efter att igårkväll varit hos grannarna på lite mat och vin...

Men började dagen med att åka med syrran och Dixie till ridklubben. Jag red henne först en liten stund, kan inte påstå att det gick bra... Syrran plockade fram lite bommar, sedan red hon lite bomövningar med Dixie.
Sedan har jag legat på sängen, ätit ostkrokar och redigerat film. Ganska skönt att slappa i regnvädret...



Igår fick vi besök av mamma, pappa och tant Eva som tagit en promenad genom skogen från Nolby och hit till oss i Östtjärn.
Här kommer dom, hurtbullarna! Vi grillade korv och lunchade tillsammans, riktigt trevligt!

När dom åkt hem stack jag ut på Dixie med Tilda på en härlig och svettig ridtur i skogen. Dixie är riktigt mysig att rida på i skogen, pigg, glad och orädd!
Igårkväll efter att vi varit hos grannarna gick karln min och jag och öppnade upp till en ny hage åt hästarna, högt gräs!

Karln min och jag i hagen med hästarna!

2 kommentarer :

MoM sa...

Bra ridit och bra filmat. Vackert kort på paret Carlsson. Cowboy Carlsson ser en aning lycklig ut, tycker vi.

Urra sa...

Riktigt duktig Dixie på slutet