torsdag 3 juli 2014

Nåt är fel på Nova...

...men jag vet inte vad. När jag rider i skogen känns hon precis som vanligt, men så fort vi kommer in i ridhuset och börjar trava så nickar hon med huvudet och känns ofräsch. Benen känns hur fina som helst och jag klämmer och trycker överallt tycker jag, men hon reagerar inte. Kanske att hon är lite hård på ett ställe på höger sida på korset, ska massera där och se om det blir någon skillnad.

Nova fick vara lös i stallet ikväll, då går hon såklart raka vägen bort till höbalen...
 Syrran och jag åkte och tränade idag, eller Nova och jag red bara runt lite eftersom hon inte känns helt kry. Dixie såg däremot helt fantastisk ut, bästa träningen för syrran och henne var idag, så kul!

Igår var Lilly och jag på upptäcktsfärd, riktigt högt gräs!

Hästarna njuter i hagen, här är det Love som ligger och myser. Han är inte heller helt kurant, det är luftrören som krånglar på honom :-(
I tisdags red Elena Dixie, det gick fantastiskt bra, bästa gången även för dom. Hon hoppade även några småhinder, det tyckte Dixie var kul!

2 kommentarer :

MoM sa...

Hoppas att det inte är något varaktigt fel på Novis. Massera du korset så får du se vad som händer. "Urra" ritt igår såg jättebra ut, håller med bästa gången.
Vilka äventyr du tar med dottra. Fina kort som vanligt. på

Urra sa...

Härligt att du orkar och har lite tid över till bloggen