fredag 27 juni 2014

Semester!!!

Finns det nå bättre än att gå på fem veckors semester!!! Förutom hälsan förstås...
Nu har jag fem underbara veckor framför mig, utan att passa tider, I love it!

Nova fick KranioSakral-behandling av Maja igår. Hon hade problem med vänster has och mjälten var det lite si så där med. Men Novis njöt i fulla drag under behandlingen, hon såg väldigt avslappnad ut. Dixie stod i boxen bredvid och gäspade :-)
Någon timme efter behandlingen fick hon två bulor på ryggen, höger sida, hm. 

Syrran var iväg och tränade med Dixie igår, jag tycker nog att galopp-arbetet gick riktigt bra. Karin och Kimberley var oxå med... Urra red även Kimberley en stund på slutet, jag tyckte att det såg helt ok ut!

I eftermiddag tog jag en prommis (Nova ska vila i några dagar) med Lilly och Dixie. Det var riktigt skönt. Lilly tycker mycket om denna hästen.

Jag har satt upp lite tips på stretchövningar i stallet... Får väl se vad stallägarna säger, kanske att jag får sätta dom någon annanstans ;-)

Storasyster Felicia har tagit körkort och köpt bil, så nu ska syskonen ut på en liten tur:-) Grattis Felicia!

Lusen, Lizzi och Kiwi har det hur bra som helst! Går in och ut i husen, in och ut i stallet och massor av mark att jaga råttor och fåglar på... Lyxkatter!

2 kommentarer :

Urra sa...

Vi måste väl köpa guldsmed till bilderna, annars får dom nog inte hänga där. Det måste ju harmonisera med övriga stallet

MoM sa...

Självklart "Urra" allt ska matcha. Dessa stallkatter som blir så bortskämda. Mat på fat och däremellan fågelungar och råttor, hua. Njut nu av din långa semester och ladda batterierna ordentligt. Glöm ej hälsa och tacka din underbara kollega från mig.