lördag 18 januari 2014

Veckan som varit

Måndag, hästarna vilar. Så vi passar på att kolla brodden och ger hästarna massage. Love hade tappat en bakssko, så syrran leker hovslagare och tar bort den andra bakskon oxå...

Hon passar oxå på att mysa med kattarena. Lusen är snabb att hoppa upp på hennes rygg när hon böjer sig ner och fyller på mat till dom :-)

Vårt fina hus! Idag, tisdag red Lilly och jag en härlig tur efter vägarna, som alltid lika mysigt att rida med dotra...
Onsdag, red Dixies medryttare Annelie henne. Ja, Dixie har fått en medryttare, det känns verkligen superbra att vi får lite hjälp. Dixie verkar må mycket bättre nu, hon är snäll och trevlig igen!
Syrran red Nova i skogen tillsammans med Karin och Kimberley.

Torsdag, red syrran och jag. Nova var så pigg att hon inte kunde trava normalt, det blev skänkelvikningar åt både hållen, tokfia där!

Fredag, Lilly och jag sticker ut på en tur. Lilly barbacka...

...vilket resulterade i en avramling, hon gjorde sig inte illa som tur var! Kolla in vilket väder, vi var rödblommiga och fina när vi kom hem, kan jag lova!

Idag var det faktiskt jag som red Dixie, hon är härlig att rida. Och nu när syrran har varit och tränat kontinuerligt med henne, var hon riktigt mjuk och trevlig. Jag kände stor skillnad på henne, bra jobbat syster! Det är så fantastiskt fint i skogen nu, allt är vitt och orört!
Måste avsluta med denna fina mugg!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Jaha, det är alltså dags för tårta nu då? Hoppas att hon inte gjorde sig illa.