söndag 26 januari 2014

Bra ridvecka

Har ridit mycket denna vecka, det känns bra! Måndag, tisdag, fredag och i helgen har jag suttit på hästryggen.

I tisdags var Lilly och jag ut på en tur, det är alltid kul att rida med dotra. Vi har många "viktiga" pratstunder under våra ridturer ;-), riktigt bra kvalitetstid!

Onsdag och torsdag fick vi hjälp med hästarna. Vi har många bra tjejer som hjälper oss nu, det känns väldigt bra.

Fredag var tant Karin och jag ut på en ridtur i -19°. Tyckte att vi gjorde det bra som red trots kylan.
 Både Lilly och syrran är sjuka så igår red jag båda hästarna.
Först Dixie, red upp mot kalhygget tre gånger, sedan hem till gården där vi travade över bommar. Hon kändes riktigt trevlig, men var väldigt sur när jag drog åt sadeljorden.

Sedan var det Novas tur, det blev en och enhalvtimmes ridning i mestadels trav och galopp. Dom har plogat upp en lång väg i skogen, helt underbart. Jag älskar att rida här! Nova var superpigg, busig och genomblöt av svett när vi väl var hemma, härlig ridtur...
Idag har jag varit iväg med Dixie till ridhuset och tränat. Vet inte riktigt vad jag ska säga, men hon har alldeles för bråttom för min del. Galoppen var totalt värdelös och det var mitt fel. Stackars häst, jag blev alldeles för hård i handen i galoppen. Jag fick inte alls till det... Däremot kände jag mig nöjd med travarbetet mot slutet. Hästen gjorde det bra, men min ridning var under all kritik. Jag stryker ett streck över detta och ska rida bättre hädanefter ;-)
Måste lägga in en bild på söta Lusen...
Så var helgen slut, skulle vilja ha en till på en gång...vill inte jobba imorgon. Magsjuka härjar på min förskola, blä för det!

2 kommentarer :

Urra sa...

Förstår inte varför du säger att du red dåligt för det gjorde du inte. Vad har du för krav på dig själv. Visst galoppen gick inte så bra men det är inget ovanligt direkt. Hon gick bra i skritt och trav både före och efter galopparbetet. Så det så.

MoM sa...

Usch och fy, nu ska du höra på vad syrran säger.