lördag 11 januari 2014

Bra lördag

Började dagen med en liten sovmorgon, eftersom Tilda släppte ut hästarna.
Gick ner till stallet vid halv tio, mockade och tog in Dixie och Nova. Pappsen var snäll och hämtade upp syrran, mig och hästarna så vi kunde åka till Njurunda och träna i ridhuset.

Både Nova och Dixie traskade snabbt in i transporten, dom sköter sig fantastiskt bra! Dixie har förresten blivit snäll och trevlig igen, hon är bara grinig när man sadlar, det känns väldigt bra!

Jag red Nova, det kändes bra med tanke på vad lite vi tränat! Det är galoppen i höger varv som känns sämst, men det är bara att träna på.

Dixie och syrran har gjort otroliga framsteg. Dixie är ganska stel och vill gärna springa, fort, fortare, fortast... Men idag hade hon ett lugnare tempo redan från början och syrran sa att hon kändes mjukare och inte lika hård i munnen, kul! Jag måste oxå ge syrran en eloge för hon har haft ett otroligt tålamod med henne, både i hanteringen och ridningen, oxå kul!
Dax att åka hem till "Ranch LD"

Efter att ha ätit en sen lunch så tog karln min och jag en prommis med lilla Love!
Visst är dom söta ;-)

2 kommentarer :

Urra sa...

För en gångs skull vill Linn ut med Love men då var han borta

MoM sa...

Typiskt, denna gången blev JC först. Heja Linn nästa gång blir det din tur FÖRE JC.